onsdag den 25. juli 2012

Så er taksen klippet!

Så er takshækkene omkring bedene i græsplænen klippet



Det er 2 år siden de blev plantet og det er første gang de bliver klippet, så de er endnu ikke så tætte.
Faktisk ser de ikke særlig lige og pæne ud, men det kommer om nogle år. Vi har en meget stor og bred takshæk i vores indkørsel, og den kan man klippe helt snorlige. Tålmodighed er en dyd!

Nu mangler jeg "bare" at klippe ca. 15 små buksbom, og til det brug, samt til takshækkene, købte jeg forleden en lille batteridrevet håndklipper. Den er nemmere at styre end hækkesaksen


Den ligger i en oval metaldåse (lige sådan noget kvinder tænder på!), og sammen med klipperen var der et par havehandsker fra Laura Ashley.


Jeg synes handskerne er fede, men nænner ikke at tage dem i brug. Hvidt skind! Hvad tænker de dog på?

13 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt med en takshæk! Jeg elsker den mørke grønne farve :-)
    Rigtig lækkert sæt du har som virkelig kan lave arbejdet godt for dig. Enig; hvidt er dumt men skind super, da det beskytter vældig godt mod torne.
    God arbejdslyst med buksbommene, det bliver en hot tjans, hvis ikke det er først på dagen i dag;-)
    sommerhilsner
    Rose

    SvarSlet
  2. Det er dejligt at kunne sætte "tjek" ved hækklipning - for mit vedkommende er det en hadeopgave af rang, men det hjælper med godt værktøj:-)
    Din nye klipper er supergod jeg købte den sidste år og trillede med græstrimmerdelen igår. Og ja jeg står gudhjælpemig også og bakser med at få den på plads i æsken hver gang jeg har brugt den. Øv jeg fik ikke handsker med i købet, men jeg ville bestemt iføre mig dem hvis jeg var dig, de er da for fede:o)
    Ha en super dejlig klippedag.
    Knus

    SvarSlet
  3. Hej Lene.Fin lille takshæk.Den skal nok blive fin om et par år.
    Sådan en lille maskine har jeg haft i flere år,og er rigtig glad for den.Har også mange buskbon der skal klippes et par gange om året.
    Rigtig god arbejdslyst-men pas nu på solen!Knus Jette

    SvarSlet
  4. Hej Lene - godt at høre du er glad for trimmeren - har selv overvejet det samme til mine buksbom, men var lidt i tvivl om hvorvidt det nu var det rigtige valg. Den er straks på ønskelisten!

    God sommerdag til jer!

    SvarSlet
  5. Fin taxushäck! Och bra klippt, den verkar bra den där klipparen. Jag klipper allt med häcksax och de små kloten med vanligt sax, men kanske skulle man testa en sådan klippare?
    Handskarna verkar passa bättre till finkläder än till haven, kanske kan du ha dem när du får havebesök?!
    Hälsningar
    Katarina

    SvarSlet
  6. Dejlig maskine men jeg har kun 2 buskbom kugler og ingen taks så det er nok lidt overkill og ønske sig sådan en :O)
    Jeg vandt faktisk et par svinskinshandsker sidste år de Gnaver så det er bare træls.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
  7. Jeg fik sådan en klipper i fødselsdagsgave. Jeg er ikke blevet helt dus med den endnu. Synes den er svær at holde på, mens den kører. Men det er nok mig det er galt med.

    SvarSlet
  8. Hej. Din takshæk er meget flot og jeg synes, at den allerede nu er godt tæt. Det var en fin saks, du har købt, det er virkelig gennemført -). Havehandskerne er for herlige, hvidt skind? Det bliver svært!

    SvarSlet
  9. øj, det er da gaven til "quinden der har alt" - og til alle os andre der også kan li' fint værktøj i fine æsker. Held og lykke med frisørgerningen.

    SvarSlet
  10. Skønt værktøj og også handskerne - de må da være til søndagsbrug i haven :)

    SvarSlet
  11. Din takshæk ser godt ud.
    Handskerne er smukke.
    Tak for kigget.
    Ha` en dejlig dag.

    SvarSlet
  12. Jeg syntes at din takshæk ser fin og tæt ud.

    Smart stykke værktøj og de handsker er da ren fru Hyacinth :-)

    SvarSlet
  13. Har også selv klipperen og er meget glad for den til både buksbom og kanter. Fine, fine handsker, ja de må være til søndagsbrug....

    SvarSlet