søndag den 24. juni 2012

I haven hos Claus Dalby


Klokken kvart i kvalme stod naboen og jeg op til en søndag, hvor vi skulle på havevandring i Claus Dalbys have. Vi havde naturligvis tjekket vejrudsigten, men sådan en smule regn skulle bestemt ikke stoppe os.

Kl. 7.40 var vi på vej, og hele vejen over Sjælland høvlede regnen ned, hele vejen over Fyn høvlede regnen ned, og på hele turen op gennem Jylland høvlede det også ned. 

På mirakuløs vis var der et kort ophold i regnen da vi ankom til Risskov, og under vandringen i den skønne, skønne have var regnmængden minimal. Jeg tror at en vis herre holdt hånden over to havetossede sjællændere og en masse andre, der trodsede det massive regnvejr.

Et kig fra væksthuset og ud på spejlbassinet

Jeg har rosen Rhapsody in Blue, som jeg synes er rigtig svær at kombinere med andre blomster, men hos Claus så jeg den sat sammen med Rose de Rescht og valmuen "Claus". Det var en helt fantastisk sammensætning


Da vi igen sad i bilen og spiste vores medbragte klapsammenmadder, begyndte det at høvle ned igen, og det gjorde det hele vejen hjem til Sjælland.

Jeg vender tilbage med flere billeder fra Claus' have samt fra vores blogtour.

21 kommentarer:

  1. Ja sikke et vejr - det har jeg også oplevet på min tur til åben have hos Lone i dag. Jeg skulle dog heldigvis ikke så tidligt op;)
    Du har ret, Lene de 3 er fantastiske partnere - billedet er så smukt;) Jeg glæder mig til at se og læse mere fra din dag idag og selvfølgelig også fra vores tour.

    SvarSlet
  2. Jeg håber ikke at du forventer medynk for det dårlige vejr - er du da gal - så heldig som du er, som har besøgt den Dalbyske have, hi hi - jeg håber at du viser nogen flere billeder derfra, som trøst for en stakkel, der nok aldrig bliver så heldig.
    :-)

    SvarSlet
  3. Din heldige asen... Besøg i Dalby´s have - og så i næsten tørvejr. Men det manglede da bare andet :-) Skønt I nød det - og sikke jeg glæder mig til at høre mere, og ikke mindst at se billeder.
    Hilsen Susan

    SvarSlet
  4. Hej Lene,
    Sikke heldig du er at besøge Hr. Dalby.
    Den havemand jeg går og drømmer om ;-). Regn eller ej må det have været en kæmpe oplevelse.
    Glæder mig til at høre mere fra din have og alle de andre besøgte haver.
    Gode billeder.

    SvarSlet
  5. Hvor var I heldige, at regnen stilnede af under havebesøget. Det er en fantastisk og inspirerende have. Selv har jeg været så heldig at besøge den tre gange :)

    SvarSlet
  6. Flotte billeder Lene og dejligt at i havde tørvejr når nu I skulle se den flotte flotte have.

    Glæder mig til at se flere billeder :)

    SvarSlet
  7. I har da været mere end heldige, at det var tørvejr, da i var på havevandring. Men i den skønne have, så er der intet vejr der er for skidt til ikke at besøg haven. Vil glæde mig til flere billeder derfra :-)

    SvarSlet
  8. Hvor heldig kan man lige være, ikke nok med et besøg hos CD, men også næsten tørvejr,;o) jeg glæder mig til at se flere billeder fra dine ture ;o)

    SvarSlet
  9. Så flott tur:)..en inspirasjonsdag vil jeg tro...godt regnet tok en pause da dere kom frem:)
    Gleder meg til å se mere:))

    SvarSlet
  10. Glæder mig til flere billeder, skønt du ´vandt´ en tur i hans have.

    Men en skam, at du har været så tæt på min have, uden at jeg har været vågen nok, til at invitere dig og din havefælle herud. Jeg har vist ikke været vågen nok, idéen kom for sent.

    SvarSlet
  11. Hej Hanne,
    Ja, hvor ærgerligt. Det kunne ellers være hyggeligt at se din have. Det er jo ikke hver dag jeg kommer til hovedlandet :)

    SvarSlet
  12. :-D Ja det er vist mildt sagt, at det høvlede ned.
    Det fortsatte jo i en uendelig strøm. Men så fik jeg også plukket en hel masser roser ind i aftes uhmmmmm skønt.:-D
    Jeg glæder mig til at se billeder fra vores tur.
    K.Gro

    SvarSlet
  13. Hehe, herligt veloplagt indlæg. Jeg bruger også udtrykket "klokken kvart i kvalme".

    SvarSlet
  14. Hej Lene.sikke en regntur i har haft.
    Men målet helliger midlet.
    er spændt på at se nogle dejlige billeder fra jeres tur.Jette

    SvarSlet
  15. Trods vejret er jeg sikker på I har haft en forrygende tur, jeg glæder mig til fortsættelsen... :o)

    SvarSlet
  16. Fine billeder fra Claus' have.
    Sejt at i trodsede regnen;-)

    SvarSlet
  17. Dejlige billeder fra Claus' have. Kombinationen med de tre mørke er bare så flot.

    Kom nu bare med flere reportager, Lene :)

    SvarSlet
  18. Kære Lene,

    sikke nogle dejlige billeder fra Claus` underskønne have. Jeg er enig i, at roserne og Claus`erne klæ`r hinanden noget så fantastisk.

    Tusind tak for sidst:o) Håber alle de mange indtryk er ved at bundfælde sig en lille smule, og at pokalerne kom hele hjem til din idylliske plet på Danmarkskortet:o)

    Grønne, stormende knus

    SvarSlet
  19. Fantastiske billeder Lene - er sikker på det har været en fantastisk haveoplevelse at se hans have.

    .....det er vist det der kendetegner rigtige havemennesker......vi lader os ikke slå ud af regnen - selv om den sommetider kan komme i så rå mængder at det næsten kan tage piftet fra én og glæden ved havevandring ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  20. Det må have været en fantastisk oplevelse at se Claus Dalbys have! Jeg glæder mig til at se flere billeder, Lene :-) Men regn har vi fået nok af for et godt stykke tid!

    SvarSlet
  21. Dejlige billeder fra en skøn have - det var heldigt, I havde lidt tørvejr netop der. Glæder mig til flere billeder!

    SvarSlet